מתוך מחויבות עמוקה לביטחון תושבי הצפון, חייבים לנצל את ההזדמנות לשינוי המציאות המדינית.
היום הובלתי את הכנס הרביעי של השדולה לקידום ביטחון אזורי, בנושא לבנון, יחד עם שותפיי ח״כ בן ברק, ח״כ ניר, וח״כ שוסטר, במהלך חוצה מפלגות שנועד להציג אלטרנטיבה מדינית לכישלון של הממשלה.
שמענו מומחים, נציגים מהצפון, ואולי לראשונה בתולדות הכנסת גם נציגים לבנוניים.
מילותיו של ראש המועצה האזורית גליל עליון, אסף לנגלבן, שמוביל את המועצה שלו במשך השנים הללו תחת אש, נגעו בי במיוחד:
״אנחנו אלו שרואים בעיניים, הילדים שלנו שרואים בעיניים ממשגב עם, ממלכיה את לבנון. אנחנו רוצים שלום. אף אחד לא חפץ בהמשך המלחמה. אני מקווה שלא הכוח של איראן ולא הכוח של החיזבאללה יקבע, אלא הכוח של השלום, של מציאות שפויה.״
האתגר הוא ברור: לפרק את חיזבאללה מנשקו ולוודא שלא יהווה איום על תושבי הצפון וישראל.
ההזדמנות: הסכם היסטורי עם לבנון, שיבטיח את הביטחון של שני העמים.
התפקיד שלנו הוא לא לפספס את ההזדמנות הזו, ולעשות כל שניתן, בחוכמה ובזהירות, כדי לממש אותה.
כדי שאף ילד במנרה, בקרית שמונה או באביבים לא יצטרך עוד לגדול בצל אזעקות.
צילום: יוסף כהן